בכי להולך: נשיא מועצת חכמי התורה מרן חכם שלום הכהן זצוק"ל

אבי יעקב 4 Comment on בכי להולך: נשיא מועצת חכמי התורה מרן חכם שלום הכהן זצוק"ל

קווים לדמותו של נשיא מועצת חכמי התורה וראש ישיבת "פורת יוסף" מרן חכם שלום הכהן שליט"א שנודע בהנהגתו המופלאה והנחרצת בדרך הישר והאמת ללא משוא פנים | נטיפי דמע להולך, קווים לדמותו הגדולה והנשגבה | אין לך בן חורין אלא מי שעוסק בתורה הקדושה

בברכת האילנות צילום: יעקב כהן
23:00
27.04.24
אתר קול חי No Comments on פרק ביצועים אחרון: אלו הקלידנים הטובים שיעלו לשלב הבא • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

מרן ראש ישיבת "פורת יוסף", ראש מועצת חכמי התורה, חכם שלום הכהן זצוק"ל, נולד בירושלים, לפני כתשעים שנה, לתופחא מלכה ולרב אפרים כהן, ראש ישיבת המקובלים 'עוז והדר' ששכנה בישיבת פורת יוסף בעיר העתיקה בירושלים. על פי השמועה, מרן זצ"ל, נקרא על שמו של הרב שלום שרעבי שהיה מגדולי מקובלי תימן, מחבר סידור כוונות הרש"ש על התפילה.

מרן חכם שלום זצוק"ל, למד בישיבת פורת יוסף, אצל הרב עזרא עטייה, לאחר נישואיו התמנה כר"מ בישיבת פורת יוסף. ועמד בראשות ועדת הכשרות של בד"ץ נווה ציון. כמה שנים לאחר מכן, יחד עם הגאון רבי שמעון בעדני שליט"א, הוא הקים סניף נוסף לישיבת פורת יוסף בעיר העתיקה, כאשר בשונה מהסניף בשכונת גאולה, הסניף בעיר העתיקה הוא בסגנון לימוד של עולם הישיבות הליטאי בלימוד בעמקות ובעיון.

מרן חכם שלום הכהן

Shlomi Cohen/Flash90

לקראת הבחירות לעיריית ירושלים שנערכו היה מרן ראש הישיבה, הרב הספרדי הראשון שתמך בפומבי במפלגת ש"ס שהוקמה אז כמפלגה מוניציפלית והוא הופיע בכנסי הבחירות הראשונים שלה. כאשר הפכה ש"ס לתנועה ארצית הגר"ש כהן צורף למועצת חכמי התורה של המפלגה. לאחר פטירת מרן הרב עובדיה יוסף זצוק"ל לפני כעשור, קיבל אריה דרעי את הנהגת תנועת ש"ס, ומרן ראש הישיבה הגר"ש כהן זצוק"ל נקרא למלא את מקום הרב עובדיה יוסף כנשיא המועצת.

מרן ראש הישיבה לא כתב ספרים אך שיעוריו הרבים עלו ע"ג קונטרסים שונים אותם הוציאו תלמידיו שליקטו מתוך שיעוריו הרבים, גם בהוצאות פרטיות וגם בעיתון "הדרך". עד לפטירת אשתו הרבנית יעל ע"ה, התגורר ברובע היהודי בדירה השייכת לישיבת פורת יוסף, מתוקף תפקידו כראש הישיבה, ומאז פטירתה הוא התגורר לסירוגין בביתה של בתו בשכונת רמות.

הנהגתו של מרן ראש הישיבה הייתה ברורה ובלתי מתפשרת, הוא עמד על כל קוצו של יו"ד והנהיג ביד בוטחת את עולם התורה בארץ ישראל ובמיוחד עולם התורה הספרדי המפואר אותו ביסס ועמל להצלחתו המפוארת, היעדרותו היא אבידה גדולה לעם ישראל. עמוד התורה שמגנא ומצלא הסתלק למגינת עם ישראל שנותר מיותם.

מרן חכם שלום מצביע ביום הבחירות

פלאש 90



4 תגובות

מיין תגובות
  1. 2

    שר התורה, שר התשובה והכהן הגדול באותה שנה… הקב"ה בבקשה תגאל אותנו!!! עייפנו! אין לנו כח יותר!!!